Novi Sad
15.02.2015.
07:04 > 12:01
Prema saznanjima policije, širenju masovne histerije, mogućeg uzroka misterioznog slučaja u Šajkašu doprinela je doktorka Doma zdravlja i nastavno osoblje sa direktoricom, piše Kurir.
  • Molder

    17.02.2015 13:52
    Istina je tamo negde
    1. Deca su iz različiti razreda
    2. Deca su različitog uzrasta
    3. Onesvešćivali su se na različitim mestima
    4. Mirisalo je na jaja...

    Krivi su:
    1. Doktorka, jer je pružala prvu pomoć, a nije bilo razloga
    2. Direktorka, jer je dozvolila deci da se onesveste bez pismene dozvole nadležnih
    3. Deca, jer su onesvestila i time remetila javni red i mir
    4. Roditelji, jer su svojom neopravdanom brigom doveli u zabludu nadležene i time ih primorali da nešto rade
  • bandar

    16.02.2015 16:52
    abesinac
    Deca izlevatila nastavnike roditelje i otislo predaleko znate kako seljaci kazu za decu u gradu da su nevaspitana i sklona svim porocima i nestaslucima a sad iz ovog primera zakljucujemo da su deca sa sea veoma veoma PREFRIGANA I DOMISLJATA U SVOJIM BEZOBAZLUCIMA ali tu su roditelji koji se uplase da dete nije pokvarilo stomacic pa da nebljucne slucajno po novoj majici
  • Brus Vilis

    16.02.2015 13:48
    Ako je masovna histerija nesvesna pojava zašto je policija ispitivala učenike? Da li su prilikom ispitivanja sa njima bili i roditelji? Meni ne bi bilo drago da policija odvede i saslušava moje dete samo zato što se onesvestilo na času. Izmedju ostalog, to su maloletne osobe i nemaju pravo da glasaju na izborima, pa kad vlast nema poverenja da im to omogući zašto bi verovali u ove njihove izjave? Da li bi policajci ispitivali i trogodišnjake zbog nestanka Deda Mrazovog šala? Poverovali bi svakoj njihovoj izjavi ili šta? U Srbiji je velika policijska brutalnost, naravno ne samo fizička, a broj rešenih kriminalnih slučajeva premali. Dodajte na to cenzuru štampe i dobijate diktaturu.
  • s

    16.02.2015 09:06
    imamo i mi decu
    Imamo i mi decu al ja bi mog da ne kazem sta uradila da to urdio,Sram i bilo pod jedan zbog onog sto su im roditelji preziveli,mi sa njima ..kakva bre histerija.Sve bezobrazlike pripisujemo nekom drigo a niko se ne zapita sta sam ja uradio po tom pitanju.Kriminal saseci u korenu ..odmah ..dala bi vam ja demoratiju ..sram vas bilo i jos trazite krivce u profesorima,lekarima...uzas .
  • Nađa

    15.02.2015 19:08
    deca žive pod velikim pritiskom
    Školska deca su opterećena probimnim gradivom knjige su izuzetno loše predavanja su suvoparna vremena za bolje uponavabje gradiva zbog obimnosti je malo tako da profesori samo ispredaju propitivanje se svodi na testove a mogućnost usmenog odgovaranja i dodatnog pojašnjenja je minimalna maltene nikakva.Ovakav način rada u školama stvara velik pritisak na decu koja su svesna da im od ocena zavisi dalja budučnost nastavnici nemaju vremena. a i ne trude se da im pomognu,roditelji očekuju dobar uspeh a sve to su veliki pritisci. Prva smena počinje uglavnom u 8 časova deca u većini slučajeva dolaze bez doručka što je jako loše, ulaze često u pretople i zagušljive učionice i tada lako može doći do slučaja da poneko i padne u nesvest a takva situacija može izazvati i neku vrstu panike koja povlači padanje i druge dece što je moguća pojava.Zato je sada važno da psiholozi sa decom detaljno i stručno porazgovaraju i utvrde sve njihove probleme koji su vrlo kompleksni. Mnogi roditelji su negativno reagovali na samu pomisao da je ovaj slučaj treba da preuzmu psiholozi i psihijatri jer u našem društvu još uvek prisutno neznanje i otpor prema ulozi ovih stručnjaka, a koji su nam sve potrebniji obzirom pod kakvim uslovima živimo.
  • G

    15.02.2015 18:46
    @Anonimus - poštovani gospodine, molim vas da dok ne postanete kompetentni za tu oblast više nikada ne dajete ovakvo laičko "stručno mišljenje". Vi gospodine nemate ni najmanjeg pojma kako se vrši toksikološka analiza uzorka, te je nejasno odakle vam uopšte ideja da svoje mišljenje nazivate "stručnim".
  • 15.02.2015 18:44
    @Majka - Deca i policija?!
    A šta je strašno u tome da razgovaraju sa policijom i kakva su im to prava ugrožena?
  • Majka

    15.02.2015 15:54
    Deca i policija?!
    Na osnovu cega je smelo bilo koje dete da se ispituje u policiji? Ako postoji sumnja na histeriju, zar s decom nije trebao da radi psiholog i deciji psihijatar? Gde su ovde decija prava?
  • bogi

    15.02.2015 13:07
    Masovna histerija je spontana reakcija i nesvesna. Znači niko nije ništa odglumio, deci je stvarno bilo loše ali ne zbog nekog spoljašnjeg uticaja (trovanje) nego zbog psihičke reakcije na nastalu situaciju. Nisu ni doktorka i nastavnici krivi nego samo je moguće da je njihovo ponašanje doprineo izazivanju masovne histerije.
  • Tanja

    15.02.2015 12:26
    gospođo Sonja
    Jako dobro znam šta je masovna histerija.OBIČNO KAD SE NE ZNA ŠTA JE SVE SE PRIPISUJE PSIHI.Da, mnogi udžbenici psihologije pišu o masovnoj histeriji. Pročitajte ih pa malo razmislite.
    Mnogo ljudi je izgubilo živote zbog tzv" psihičkih tegoba". Zapitajte se malo koliko je sve ovo istina,postoje statistike, pronađite ih kada ste toliko pametni i načitani.
  • Mile

    15.02.2015 12:21
    "O opasnostima nanotehnologije za zdravlje, sigurnost i okoliš, malo se zna, a rizik je velik i prilično zabrinjava mnoge znanstvenike, jer strah od nepoznatog jedan je od najneugodnijih. Zato predstavnici industrija i prvenstveno organizacija za zaštitu okoliša traže od vlasti u visokorazvijenim zemljama veća ulaganja u istraživanja sigurnosti primjene nanotehnologije, uz poseban naglasak na utvrđivanje jedinstvenih smjernica o procjeni potencijalnih opasnosti."
    Izvor: Wikipedia
    U Srbiji se planira smanjenje broja zaposlenih u istraživanjima (u svim oblastima) u 2015. godini za 6%.
  • norge

    15.02.2015 12:20
    epidemiolog
    Svaka cast epidemiolozima,ali ko je studirao medicinu i nakon toga imao malo radnog iskustva zna da su epidemiolozi teoreticari. Oni nemaju nikakvog prakticnog znanja, tako fa on ne moze da kaze da je u pitanju histerija.
    Kolega
  • 15.02.2015 11:39
    strucno misljenje:
    toksikoloske analize mogu da pokazu da nije dokazano prisustvo ODREDJENIH otrova! nikako se ne moze izjaviti da trovanja (generalizovano) nije bilo!
  • 15.02.2015 11:37
    sonja krivica
    g-dja Tanja se bavi decom i psihologijom dece zna da nije masovna histerija (na osnovu cega zna) ali ne zna sta je.
    Bolje da prestane da se bavi psihologijom.
    masovna histerija je lekcija u udzbenicima psihologije.
  • 15.02.2015 11:34
    Kurir je vrlo pouzdan izvor informacija. Inace ga na otvaram ali nadjem na 021, bas lepo od vas
  • NEKA TAMO

    15.02.2015 11:21
    procitajte...
    Nemate pravo da krivite nas,decu koja smo bila u toj situaciji i videli sta se sve desava...Ne znam odakle vam padaju svakakve fix ideje da pisete svakakve bezpotrebne komentare.Mi nabolje znamo sta se desilo,kao prvo nismo imali kontrolni iz matematike jer nam je cas matematike prosao.Kao drugo nismo imali nikakvo odgovaranje niti bilo kakav kontrolni.Ne znam kako mozete da nas osudjujete,ispade na kraju deca,roditelji,nastavnici,doktori,direktorka,skola...svi na kraju ispadosmo krivi.Pa dokle vise ovo.A vi pametna gospodo ne pisite nista na svoju ruku odnosno ne pogadjajte!
  • 15.02.2015 11:11
    @Loš đak - Beži sa časa
    Ne, deca nisu iz istog odeljenja, cak su iz razlicitih razreda (od V-VIII, po prvobitnom pisanju medija). Inace, posto pojma nemaju sta se tamo zapravo desilo (nisam ni umnjala da ce nasi "strucnjaci" nesto otkriti), najjednostavnije je izvaliti ovako nesto. Masovna histerija. Ova zemlja tone sve dublje i dublje, a dno je izgleda jos uvek nedostizno.
  • b.

    15.02.2015 10:51
    Kakvi strucnjaci takvi i nalazi.
  • goran

    15.02.2015 10:48
    " ... piše Kurir. ..."

    Pametnom dosta .
  • 15.02.2015 10:47
    A policajci su poznati po tome što se razumeju u masovnu histeriju! Tek sada će deca da odlepe, posle "prijateljskog razgovora" s policijom.
  • Loš đak

    15.02.2015 10:33
    Beži sa časa
    Treba videti šta je bilo toga dana po programu?
    Pismeni iz fizike?
    Kontrolni iz matematike?
    Odgovaranje iz hemije?

    Svi tinejdžeri su iz istog odeljena!?

  • Tanja

    15.02.2015 10:19
    krivica
    Nije mi jasno iz kog razloga se krivi doktorka i nastavno osoblje.Naravno da će žena posumnjati na trovanje ako dete pokazuje takve simptome.Nastavnici su svakako bili dužni da alarmiraju sve što su mogli jer se ipak radi o većem broju dece.Gde je tu krivica?
    Svao normalan bi odreagovao kao doktorka i nastavnici.Šta je trebalo da urade,da puste decu da padaju u nesvest i da im kažu alo bre šta izvodite, nije Vam ništa.A šta ako nešto jeste, ko bi bio kriv!!! Alo ljudi, ko ovde nije normalan.Kakva bre masovna histerija.Hoćete da kažete da je deci palo napamet da malo odglume i zezaju se.LJudi u pitanju je veći broj dece, nisu u pitanju dva tri deteta.Hoćete da kažete da su sva ova deca nestabilne ličnosti koje su sklone masovnoj histeriji. Da to nije malo prevelik broj na jednom mestu.S obzirom da radim sa decom i bavim se psihologijom deteta smatram da ovo jesu godine ispitivanja, integracije, jednostavno rečeno rizične godine, ali svakako se ne slažem sa ti da je u pitanju masovna hisrerija. Ne znam o čemu se radi ali molim nadležne da malo bolje odrade ovu misteriju i budu bar malo u nekim stvarima iskreniji.
  • Manjina 57

    15.02.2015 10:11
    šta se zataškava?
    da,da... kriva doktorka i direktorica...hm...NEŠTO SE TU ZATAŠKAVA, a dve žene će biti žrtve!! Sramota!!! Ja mislim da je najveća histerija zadesila one koji treba nešto da zataškaju. Dosije X u Srbiji? Ne bi bilo prvi put...
  • Salajcanin

    15.02.2015 09:15
    ???
    Da li javnost zna da su deca dobila prvu pomoc (maske sa kiseonikom i infuzije) u skoli, pre dolaska zvanicnika iz Ustanova koje se bave ovim problemom? Dogadjaj se desio oko 9h, a deci je krv za toksikoloske analize izvadjena u popodnevnim casovima? Da li smo generacijama bezali sa casova zbog matematike i drugih kontrolnih, kako da bas u Sajkasu deca izmisle sve ovo? Dajte istinu!
  • nss

    15.02.2015 09:02
    dakle i meni je vise od gomile lazi koje citam svaki dan..po tome bi cela nacija trebala lezati u bolnici jer smo svi histericni a predlazem da za to bude kriv pera portir
  • Lala

    15.02.2015 08:59
    mozda je..
    trovanje doslo od preteranog pojavljivanja Vucica na televiziji,zlo se siri brzo
  • Teča

    15.02.2015 08:57
    Podrška lekarki i nastavnom osoblju ! Niko ne zna šta je bilo ali su svi spremni da razapnu lekarku i nastavno osoblje ?! Ma,pričam ti priču ! Roditelji malo više da povedu računa o svojoj deci - previše Granda i Pinka hoće da dovede do histerije !
  • Ne gledam Pink

    15.02.2015 08:38
    NANOTEHNOLOGIJA
    Koristi se i u vojne svrhe i sve se informacije mogu naći na internetu.
    Miris kokica je tipičan za visoku koncentraciju.
    Sitnije je od prašine i vidljivo samo u visokoj koncentraciji.
    Može se zapaziti samo pod elektronskim mikroskopom.
    I ako su deca bila žrtve nečijeg eksperimenta, mi to nećemo saznati.
    U medijima nije dozvoljen ni pomen o ovome.
  • laki

    15.02.2015 08:36
    Budalaštine
    Ovako glup tekst odavno nisam čitao.
  • Mile

    15.02.2015 08:29
    http://pescanik.net/misterija-ili-histerija/print/
  • Miki

    15.02.2015 08:18
    Piše Kurir... ha,ha,ha,ha !!!
    Piše Vučićević, piše A.Vučić!!! Biće kako tata kaže!!!
    A direktorku će svakako smeniti!!
  • 15.02.2015 07:51
    autonomaš
    Ima logike. Šajkašani noću po selu bacaju otrov za pse lutalice. Pošto je to "javna tajna" za koju znaju svi u selu, pa tako i doktorka odnosno direktorka, sasvim je moguće da su one prvo na to pomislile, kao i verovatno svi ostali. Lakše je sada reći "histerična deca" nego tragati za organizatorima rešavanja pitanja kerova lutalica.
  • Boki NS

    15.02.2015 07:43
    Biće to odlična epizoda "Dosijea"...!
  • 15.02.2015 07:39
    OK,napisala je simptomi trovanja.Sta bi da je stvarno tako bilo?Zena je pomislila da su deca nesto jela pa se zarazila npr.Kakvu ona ima sad tu odgovornost???
  • 15.02.2015 07:25
    Ne verujem im ni reč. Ne bi bilo prvi put da se u nekoj školi neki incident (kakav god) zataškava. Ide se na to da svi mi treba bezuslovno da verujemo u ono što kažu doktori, jer oni "najbolje znaju".

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna